Naša letala

Jadralna letala

V vsakem organiziranem klubu kot je naš velja, da so jadralci gonilo in duša kluba. Lahko rečemo, da brez jadralne sekcije skoraj ni pravega letalskega kluba.

Jadralno letenje je najbolj dinamični in množični letalski šport pri nas in v svetu. Je med piloti najlepša zvrst letenja, pri kateri tiho, igrivo, drzno in previdno drsimo po nebu. Je individualni šport, ki pa zahteva znanje, koncentracijo in vzdržljivost. Jadralno letenje poteka večinoma v času jadralne sezone, ki traja od marca do oktobra. Tudi pozimi se leti, vendar samo na lokalnem področju Šaleške doline. V času sezone pa naši piloti/pilotke jadrajo z jadralnimi letali po vsej državi in tudi izven njenih meja v Alpah. Jadralno letalo poleti s pomočjo vleke motornega letala, ki ga potegne na določeno višino, na kateri je potem lažje poiskati termične vzgornjike oziroma vertikalne tokove toplega zraka, usmerjene navzgor, s katerimi lahko pridobiva višino tudi jadralno letalo. Večinoma se leti v hribih in v Alpah, kjer zaradi topografije terena segajo termična dviganja bistveno višje in so močnejša. Tako so jadralci neposredno v stiku z naravo, kajti jadranje je šport, ki je najbolj odvisen od vremena, ki pa je lahko večkrat muhasto. V naši jadralni floti premoremo kar nekaj jadralnih letal in sicer od šolskih do takšnih za daljše prelete.

 

GROB G103 TWIN ASTIR

Dvosedežno jadralno letalo narejeno v Nemčiji. V klubu je namenjeno predvsem prvim preletom, šolanju jadralnih pilotov in predsezonskemu letenju.

  • Posadka: 2
  • Dolžina letala: 8.1 m
  • Razpon kril: 17.5 m
  • Teža prazen: 390 kg
  • Maksimalna hitrost: 250 km/h
  • Najboljše drsno razmerje: 38

2x DG - 300

Jadralno letalo klubskega razreda, namenjeno za doseganje osebnih rekordov, ter zelo dobro tekmovalno jadralno letalo.

  • Posadka: 1
  • Dolžina letala: 6.8 m
  • Razpon kril: 15 m
  • Teža prazen: 238 kg
  • Maksimalna hitrost: 270 km/h
  • Najboljše drsno razmerje: 42

VUK-T

Je enosedežno jadralno letalo, namenjeno pridobivanju prvih samostojnih izkušenj jadranja in preletov.

  • Posadka: 1
  • Dolžina letala: 6.5 m
  • Razpon kril: 15 m
  • Teža prazen: 260 kg
  • Maksimalna hitrost: 240 km/h
  • Najboljše drsno razmerje: 37.5

2x LET Blanik L-13 (neleteča)

Je šolsko jadralno letalo namenjeno osnovnemu šolanju jadralnih pilotov in izvajanju osnovnih akrobacij. Blanik velja za eno najboljših šolskih jadralnih letal v svetovnem merilu in ga za šolanje uporabljajo po celem svetu že več kot 40 let.

  • Posadka: 2
  • Dolžina letala: 8.4 m
  • Razpon kril: 16.2 m
  • Teža prazen: 292 kg
  • Maksimalna hitrost: 240 km/h
  • Najboljše drsno razmerje: 28

Motorna letala

Čeprav je jadralno letenje gonilna sila vsakega kluba, ne gre brez motornega letenja. V našem klubu je v uporabi univerzalno motorno letalo namenjeno šolanju pilotov, vleku jadralnih letal in panoramskemu letenju.

Robin DR400/180

Je enomotorno letalo. Večinoma ga uporabljamo za šolanje motornih pilotov, vleko jadralnih letal in panoramske lete. V letalu so lahko poleg pilota še trije potniki.

  • Posadka: pilot + trije potniki
  • Dolžina letala: 6.96 m
  • Razpon kril: 8,72 m
  • Teža prazen: 600 kg
  • Maksimalna hitrost: 278 km/h